A beneficia de canalizare este un lucru normal, dar și VITAL!
De aceea, utilizarea incorectă a acesteia, atrage după sine o serie de probleme pentru societate, dar și pentru utilizatori: înfundarea sistemului cu deșeuri care nu au cum să fie transportate de acesta către stația de epurare a orașului, duce la disconfortul utilizatorilor și al operatorului de apă și canal S.C.VITAL S.A.
Folosim zilnic apa potabilă pentru diverse activități: spălatul vaselor, al hainelor, igiena personala, etc. Odată utilizată apa devine apă uzată. Sistemul de canalizare preia această apă uzată și o transportă către stația de epurare, care, după multe procedee de curățare, o redă naturii. În pofida numeroaselor campanii de conștientizare desfășurate de către societatea noastră, mare parte dintre utilizatori continuă să folosească canalizarea pe post de coș de gunoi. Utilizarea greșită a canalizării de către cetățeni, a atras în primele două luni ale anului 2022 peste 400 de intervenții în municipiul Baia Mare și localitățile limtrofe. Acestea au constat în intervenții cu autospeciala WOMA, vidanjări și curățări de cămine de vizitare.
Cele mai mari probleme le întâmpinăm însă la stațiile de pompare din cauza șervețelelor umede care blochează pompele, provocând avarii.
În magazine există numeroase servețele umede biodegradabile însă sunt necesare semne de avertizare clare pentru a îi informa pe oameni asupra acestui aspect – BIODEGRADABIL. De cealaltă parte, șervețele umede care ajung în canalizare pot forma blocaje în conducte sau chiar să blocheze pompele.
Sănătatea noastră și a copiilor noștri poate fi pusă în pericol prin aceste obturari ale sistemului de canalizare, care pot deveni focare de infecții.
Sistemul de canalizare al municipiului Baia Mare este de tip unitar aproximativ 80% (apa menajeră uzată și apa pluvială sunt colectate și transportate spre stația de epurare prin aceeași rețea) și 20% în sistem divizor (apa menajeră uzată și apa pluvială sunt colectate și transportate prin rețele diferite).
Doar cu ajutorul dumneavoastră putem avea un serviciu de canalizare așa cum ni-l dorim cu toții! Pe această cale facem un apel la toți utilizatorii să semnaleze orice problemă apărută în legătură cu sistemul de canalizare, apelând la Dispeceratul S.C.VITAL S.A. 0262/215150, 1, 2 și 0362/401052, 3, 0372752661, serviciu disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Angajații S.C. VITAL S.A. vor răspunde sesizărilor dumneavoastră și vor intervenii cu promptiudine acolo unde este nevoie.
În speranța că veți înțelege corect solicitarea noastră, vă mulțumim anticipat!
NU aruncați în canalizare șervețele umede, pamperși, articole de igienă personală, lenjerie intimă, ambalaje din carton sau plastic, uleiuri, grăsimi sau substanțe chimice!